🇺🇦 Ми працюємо: ПН-ПТ: 09:00-18:00 (Київ) Telegram Viber WhatsApp
Київ / Одеса (Україна):+38-098-887-05-49

Ще в жовтні 2015 року Google заявив про запуск нового проекту, який має на меті покращити життя користувачам мобільних гаджетів. Пошуковий гігант оголосив, що цей проект буде заснований на фреймворку АМР HTML. AMP (Accelerated Mobile Pages) — прискорені мобільні сторінки, тобто Google зробив новий крок на користь розвитку та прискорення мобільного інтернету. Ця технологія ґрунтується на відкритому вихідному коді.

За словами офіційних представників компанії, це нововведення докорінно покращить і спростить роботу користувачів, які користуються мобільними пристроями.

 

Технологія Accelerated Mobile Pages від Google

 

Наприкінці лютого (якщо точніше — 24 числа) проект мав вступити у свою активну фазу, але Гугл вирішив змістити запуск технології на один день раніше.

Ці зміни значно вплинуть на мобільну видачу, по-перше, у пошукових результатах видачі з'явиться новий блок із прискореними мобільними сторінками. По-друге, завантажуватись такі сторінки повинні будуть моментально, навіть ті, на яких міститься різна графічна інформація.

Google і сам не приховує, що частковою метою нововведення є збільшення свого прибутку за рахунок мобільної реклами. Прискорені мобільні сторінки будуть дуже швидко завантажувати всю інформацію, в тому числі і медійну, а значить і реклама Google не сильно впливатиме на швидкодію таких сторінок (і виглядатиме вона краще, адже навіть Google знає про негативне ставлення до своєї реклами з боку користувачів). . Планується, що ефективність мобільної реклами зросте, адже зараз це б'є по кишені пошукової мережі.

 

Сайт з адаптивним дизайном, навіщо мені думати про AMP?

Ви довго розробляли адаптивний дизайн для свого сайту, багато часу приділили mobile-friendly, і ось тепер нова технологія для сторінок з прискореним завантаженням. Багато хто не розуміє, навіщо тепер інвестувати свої кошти та час у цю новизну, якщо сайт вже чудово відображається та коректно працює абсолютно на всіх пристроях.

Адаптивний сайт може ідеально відображатися на всіх пристроях, але, погодьтеся, його швидкодія може залишати бажати кращого. З АМР цю проблему можна вирішити, т.к. такі сторінки будуть завантажені за секунду. Тобто основною мотивацією для впровадження цієї технології на сайт є блискавична швидкодія. На наш погляд, не варто впроваджувати цей метод глобально, а лише для пріоритетних сторінок. Наприклад, які відвідуваються користувачами з мобільних пристроїв найбільше.

Google вже склав список вимог, на які варто спиратися при розробці прискорених сторінок:

  • Насамперед сторінки веб ресурсу повинні відповідати вимогам Accelerated Mobile Pages;
  • далі необхідно впровадити спеціальні атрибути rel="amphtml" на звичайну сторінку, а на сторінці АМР, що швидко завантажується, - rel="canonical";
  • завдяки грамотній організації структурованих даних на таких сторінках вони зможуть відображатись у “каруселях” пошукової видачі (поки що для сторінок-статей).

Побачити інформацію про такі сторінки, наявність на них помилок тощо можна прямо у Вебмайстрі Google. Для цього необхідно перейти в розділ "Вигляд у пошуку" => "Швидко завантажуються сторінки для мобільних пристроїв".

 

Розробка сайту з урахуванням Accelerated Mobile Pages, оптимізація та поради для вебмайстрів у Google Search Console.

Якщо на таких сторінках помічені помилки, то в пошуковій видачі вони не з'являться до повного виправлення.

 

Вплив AMP на ранжування та індексацію сайту

Після офіційного запуску даного проекту вебмайстри зацікавилися перевагою ранжування сайту у разі використання цієї методики. Спеціаліст відділу якості пошуку Гугла Джон Мюллер під час конференції відповів, що впровадження оновлення може позитивно позначитися на ранжируванні сайту, але саме по собі воно не є повноцінним фактором ранжирування.

Повну конференцію можна переглянути на офіційному каналі YouTube Google для вебмайстрів.

Варто зазначити, що Google не перша компанія, яка почала використовувати цей прийом. Серед перших виявилася популярна соціальна мережа Твіттер.

Автор: SEO-фахівець агентства стратегічного інтернет-маркетингу «StarMarketing» Хайленко В'ячеслав.


Про автора - Вадим Стеблінський

Українська