З проблемою переїзду рано чи пізно стикається кожен власник сайту. У серії цих статей ми намагатимемося розібратися, як переїхати так, щоб максимально зберегти SEO-трафік сайту.
За свою практику нам доводилося стикатися із п'ятьма видами переїздів:
- Переїзд на новий домен
- Переїзд на новий хостинг
- Переїзд на нову CMS
- Переїзд на HTTPS:
- Комбіновані переїзди
У свою чергу переїзд на нову CMS буває найскладнішим і часто викликає серйозні провали трафіку. І особливу групу складають комбіновані переїзди, коли окрім оновлення CMS та встановлення SSL-сертифіката змінюють і домен, і хостинг.
Переїзд на HTTPS сьогодні в тренді, тому що в січні 2017 року Google вжив досить жорстких заходів до власників сайтів, активно стимулюючи їх на захист даних своїх відвідувачів.
Давайте розглянемо усі 5 видів переїздів. І почнемо із Переїзду на Новий Домен.
Причини переїзду новий домен.
Чому виникає потреба у такому переїзді? Мої спостереження з 1999 року виявили 3 причини зміни домену:
- Ребрендінг
- Розширення бізнесу
- Поділ бізнесу
Ребрендінг.
Якщо ви вирішили змінити назву бренду, вам залишається тільки вибрати нове ім'я для сайту. Рекомендації для пошукових систем — Виберіть назву бренду для імені домену. Часто при цьому намагаються підвищити рівень доменної зони, але це вже за потребою.
Важлива рекомендація – не беріть собі домени IDN (Internationalized Domain Names) – інтернаціоналізовані доменні імена, що містять символи національних алфавітів. Причин цьому багато, але основна - IDN-домени погано підходять для пошукового просування, т.к. необхідно спеціальним чином через Punycode налаштовувати серверні файли, що беруть участь в обході сайтів при краулінгу.
Крім того, сніпети сайтів у пошуковій видачі стають непривабливими, через що знижується CTR і, як наслідок, знижуються позиції сайту. Якщо ви не збираєтеся займатися пошуковим просуванням (SEO), то можете себе не обмежувати.
Ще одна порада: не купуйте домени "з історією", тому що разом із новим доменом ви можете отримати доважку із санкцій пошуковиків. Як мінімум – накладення штрафу на власника за несплату. А то й ще гірше. Історію домену можна перевірити тут.
Розширення бізнесу.
Така ситуація часто виникає коли компанія розширюється. Наприклад, ресторатор вирішив, що йому потрібно відкривати мережу ресторанів по Україні, а не обмежуватись лише Львовом. У цьому випадку доменне ім'я у Львівській зоні (.lviv.ua) буде не дуже актуальним у Києві чи Одесі.
Виходом може стати покупка доменів для кожного міста. Але при цьому тиражування контенту на всі сайти створює дублювання контенту і може привести як мінімум до санкцій пошукових систем (ПС) за неунікальність контенту. А як максимум – накладення фільтра-афіліату. Цю ситуацію можна виправити за допомогою спеціальних SEO-заходів: налаштування альтернативних зв'язків, налаштування канонічних сторінок тощо. Але це дорого та довго.
Саме тому вигідніше просто переїхати на новий домен, що більш підходить під усі регіони або більш відповідний тематиці. Як правило, переїзд здійснюють на домен вищого рівня.
І тут є кілька підходів під час вибору нового доменного імені:
- Географічні домени: .ua, .com.ua під назвою бренду в імені домену
- Тематичні домени, що відображають характер діяльності.
Дуже рекомендую вибирати New gTLD (generic Top-Level Domain) – тематичний.
Цікаве рішення для вибору доменів вигадав реєстратор доменних імен 101domain.ua — там зробили зручний вибір доменних зон з угрупованням за тематичними категоріями та точний опис російською мовою призначення доменів. Ви можете самі собі вибрати доменну зону, що найбільш підходить за тематикою.
Тільки пам'ятайте, що список тематик постійно розширюється, тому краще вибір домену робити безпосередньо перед переїздом. Якщо вам не по кишені домен 2-го рівня, можна вибрати в списку Альтернативних gTLD домен 3-го рівня - вони набагато дешевші.
Розподіл бізнесу.
Така ситуація виникає набагато частіше, ніж можна було б припустити. Поділ між родичами (брати/сестри, чоловіки/дружини, батьки/діти) та між партнерами. І якщо у першому випадку питання хоч якось, але вирішуються, то у разі партнерства конфліктів виникає набагато більше.
І основна причина в тому, що під час ведення бізнесу партнери зазвичай поділяють зону відповідальності. І той, хто має доступи до сайту, виграє. У мене зустрічалися ситуації, коли ображений партнер просто створював собі дубль сайту і в доменне ім'я вставляв дефіс. Але це погане рішення – в результаті ви отримуєте дубльований контент та фільтр-афіліат.
У такому разі краще вибрати інший домен. І тоді вже не можна помилитись — новий домен потрібно реєструвати на своє ім'я. Ще порада: зробіть собі захисний кіберсквотинг — купіть усі суміжні доменні імена та склейте їх 301-м редиректом на обраний основний домен.
Зробити це можна просто у реєстратора доменних імен. Зазвичай це безкоштовна послуга, вам потрібно просто замовити її в техпідтримці.
Як переїжджати на новий домен
Деякі спеціалісти пишуть інструкції для кожної пошукової системи окремо. Я рекомендую просто зробити всі можливі дії для всіх ПС. Такі переїзди називають ще склейкою доменів. Основна умова – контент сайту та його структура не змінюються. Інакше потрібно дивитися переїзд на нову CMS.
Крок 1. Купити домен у реєстратора доменних імен.
Крок 2 Розмістити сайт на хостингу.
Крок 3 Одночасно з розміщенням сайту налаштувати на старому домені у файлі .htaccess 301-й редирект на новий домен. Можна використовувати альтернативний варіант - редирект за допомогою мета-тега refresh з нульовою затримкою, що додається в код кожної сторінки:
<meta http-equiv="refresh" content="0;URL='http://new-site.com/'">
Але такий варіант не дуже добрий, тому за такий редирект можна отримати санкції, т.к. такі редиректи — один із методів дарвейників.
Крок 4. Змінити на старому домені у файлі Robots.txt адреси домену у директивах Host: і Sitemap:
Продублювати цей Robots.txt на новий сайт - вони повинні збігатися на старому та новому доменах.
Крок 5. Перевірити вміст файлу Sitemap.xml – в адресах сторінок старий домен має бути змінено на новий. Продублювати Sitemap.xml на новий домен.
Крок 6 Якщо у вашій CMS є налаштування базової адреси за допомогою тега в , то в ньому теж необхідно виконати заміну на новий домен. Про це часто забувають і новий сайт після переїзду погано індексується.
Крок 7. У Google Search Console виконайте такі дії, щоб повідомити про переміщення сайту на новий домен:
- У сервісі вебмайстрів зареєструйте новий домен, підтвердіть права.
- Відкрийте старий домен
- Натисніть на шестерню
- Виберіть Змінити адресу
- Пройдіть невеликий квест із перенесення. Якщо всі попередні кроки були виконані коректно, переїзд пройде автоматично і у вас активується кнопка «Відправити».
- Натиснути кнопку «Надіслати»
Крок 8 У Вебмайстри Bing виконайте наступні дії:
- У сервісі вебмайстрів зареєструйте новий домен, підтвердіть права.
- Відкрийте старий домен
- Меню Засоби діагностики
- Переміщення сайту
- Виберіть Змінити адресу
- Виконайте налаштування, як на скрині
- Натиснути кнопку “Надіслати”
Крок 9 Перенести файл підтвердження Яндекс на корінь нового домену. Одинаковий файл повинен бути і на старому і новому домені.
У вебмайстрі Яндекс на старому сайті:
- Виконати перевірку файлу Robots.txt, щоб почати працювати директива Host: з новим ім'ям домену:
Інструменти >> Аналіз Robots.txt
Ці дії прискорюють запуск бота-дзеркальника на ваш сайт. - Перевірити файл Sitemap.xml для прискорення індексації:
Інструменти >> Аналіз файлів Sitemap.xml - Через 5-7 днів переконатися, що склейка з новим сайтом розпочалася. Ознакою цього буде поява у списку сайтів неголовного дзеркала:
Неголовне дзеркало саме зникне за 6-9 місяців, коли старий сайт повністю випаде з індексу Яндекса.
Вдалих вам переїздів!
Далі буде…
Автор: SEO-фахівець агентства стратегічного інтернет-маркетингу «StarMarketing» Раїса Скороходова.