🇺🇦 Ми працюємо: ПН-ПТ: 09:00-18:00 (Київ) Telegram Viber WhatsApp
Київ / Одеса (Україна):+38-098-887-05-49

«ВКонтакті» (vk.com) - лідируючий за популярністю сайт в Україні та Росії, а також є 6-м у світі, тобто. впевнено залишає позаду Твіттера та Вікіпедію.

Ресурс був запущений у 2006 р. як інструмент спілкування російських студентів та випускників, проте вже незабаром вийшов за межі даного призначення та цільової аудиторії.
Про переваги, недоліки та основні відмінності від Facebook читайте тут.
Вконтакте надає кілька можливостей для ведення бізнесу:

1. Спільнота – це майданчик для роботи з аудиторією.

Спільнота – це майданчик для роботи з аудиторією, яка може доповнювати сайт або працювати без нього. Як змусити співтовариство працювати на бізнес?

Є два варіанти створення спільноти для бізнесу. Одне передбачає створення спільноти під певний бренд чи продукт — стратегія прямого маркетингу. Запропонуйте користувачам корисну, цікаву інформацію про ваш продукт та про все, що пов'язано з ним. Розкажіть про переваги придбання цього продукту чи послуги.

Другий варіант передбачає реалізацію стратегії непрямого маркетингу, тобто створення спільноти для людей із загальною проблемою чи інтересами. Наприклад, якщо ви продаєте еко-продукти, гарною темою для спільноти може стати вегетаріанство чи правильний спосіб життя. Зібравши людей, зацікавлених у цій тематиці, ви можете за допомогою прийомів непрямого маркетингу схиляти їх до вибору вашої продукції.
Чому варто скористатися цією можливістю:

    • швидке виробництво;
    • простота підтримки;
    • підтримка комунікації з аудиторією (нові акції, знижки, конкурси);
    • докладна статистика;
    • соціалізація (ви бачите своїх клієнтів, а вони отримують оперативну інформацію "зсередини" бренду).

2. Таргетована реклама в соціальних мережах

Таргетована реклама в соціальних мережах - це блоки текстово-графічних рекламних оголошень, що відображаються на сторінках обраних за певними параметрами користувачів. Можливості таргетування практично безмежні. Вконтакте враховує налаштування оголошень з демографії, географії, інтересів та пристроїв, що використовуються.

Реклама Вконтакті

Як можна застосувати дані про користувачів Вконтакті за допомогою таргетованої реклами? Щодня Вконтакте використовують понад 8 мільйонів жінок віком 25-45 років із великих міст. Вони цікавляться:

      • 1,5 мільйона – красою та модою – продайте їм нову колекцію;
      • 1,5 мільйона — будинком та сім'єю — запропонуйте одяг для дітей;
      • більше півмільйона виїжджали за кордон - можливо, їм будуть цікаві авіаквитки;
      • у 20 тис. сьогодні День народження – запропонуйте персональний подарунок;
      • більше 3 мільйонів використовують смартфони – їх зацікавлять оригінальні аксесуари до улюблених гаджетів.

Спеціальна функція реклами Вконтакте – ретаргетинг. Ретаргетинг – це інструмент, який дозволяє повертати до спільноти або на сайт користувачів, які вже відвідували їх (клієнти чи потенційні клієнти).Види націлення

3. Реклама у спільнотах

У соціальній мережі Вконтакте ви можете розміщувати свої рекламні публікації (текст з прикріпленими фото-, відео-, аудіоматеріалами) в будь-яких спільнотах, що вас цікавлять. У цьому випадку адміністратори популярних сторінок надають місце для розміщення рекламних публікацій, а Вконтакте виступає посередником та гарантом виконання замовлення. Рекламні записи з'являються в оновленні стрічки і нічим не відрізняються від інших публікацій спільноти. При цьому можливість переглянути статистику спільноти дозволить зрозуміти, наскільки ефективним є вибір даного майданчика для просування свого запису.

Також можна вибрати найбільш релевантне рекламного запису спільноту за допомогою гнучкої системи налаштувань: тематики, кількості учасників, їх статево-вікових характеристик, а також охоплення та відвідуваності.Біржа постів Вконтакте

4. Рекламні акції Вконтакте

Щодня велика кількість користувачів Вконтакте використовують віртуальні голоси для оплати в іграх та програмах, а також для різних послуг (наприклад, подарунків своїм друзям). Однак аудиторія Вконтакте може отримати ці голоси абсолютно безкоштовно, беручи участь у рекламних акціях від рекламодавців.Офери Вконтакте

У цьому випадку користувачі виконують потрібні дії (вступ до спільноти, встановлення програми тощо), а Вконтакте винагороджує їх уже оплаченими рекламодавцями голосами.

Також як і в таргетованій рекламі, рекламодавець має можливість вибрати потрібну аудиторію для вступу до спільноти або переходів на сайт, але тільки "Рекламні акції" як кінцева дія надають можливість встановлення програми Вконтакте.

Особливістю соцмереж та Вконтакті зокрема є те, що просування у цій соцмережі підходить не для всіх типів бізнесу.
Найбільше просування Вконтакте підходить масовим продуктам, адресованим кінцевому споживачеві (B2C). Головною метою відвідування соцмереж його користувачами є відпочинок, тому аудиторія легко сприймає повідомлення про розважальні заходи (послуги) та незвичайні недорогі продукти (можуть здійснювати спонтанні покупки).
Наприклад, типами такого бізнесу можуть бути:

      • Продукти та послуги для широкого кола споживачів;
      • Інтернет магазини;
      • Ігри, мобільні програми;
      • Розважальна промисловість + промисловість краси;
      • Інфопослуги та події. Звичайно, просувати можна й інші типи бізнесу, але це може виявитися не так ефективно і витратніше. Наприклад, рішення про закупівлю будматеріалів оптом приймає виконроб Василь Петрович. Значить рекламне оголошення про продаж будматеріалів оптом має побачити саме він. Яка можливість знайти серед соціальних мереж саме виконроба Василя Петровича? Іншою проблемою даної тематики є те, що Василь Петрович, прийшовши додому і відвідуючи соціальні мережі, зовсім не хоче і не очікує побачити рекламу, адресовану йому.
        Тому в даному випадку доцільніше скористатися контекстною рекламою.
        Такі типи бізнесу важко просувати у соцмережах:
      • B2B (крім інтернет-маркетингу);
      • Нерухомість;
      • Медичні послуги та товари.

Оцінювати ефективність smm-просування можна за допомогою Статистики Вконтакте, Google Analytics та Яндекс.Метрики та інших сервісів.
Статистика спільнот Вконтакті може розповісти про чотири важливі показники: відвідуваність, охоплення, активність аудиторії, яка взаємодіє з спільнотою та статистика за окремими записами (якщо у спільноти понад 10 тис. учасників)

У першій вкладці "Відвідуваність" можна спостерігати, скільки користувачів відвідали сторінку в конкретний день або за місяць.

 

Унікальні відвідувачі - кількість унікальних користувачів, які переглядали спільноту більше 2 хвилин.

Перегляди - стільки користувачів зайшли на сторінку і відразу вийшли.

Трохи нижче можна побачити демографічні та географічні категорії, які відвідали користувачів.Демографія соціальних мереж

Географія аудиторії Вконтакте

Далі йдуть види пристроїв, з яких заходили користувачі, джерела переходів і дані користувачів, що підписалися і відписалися.

 

У другій вкладці “Охоплення” можна переглянути скільки користувачів переглядали записи спільноти на стіні або в розділі Мої Новини.Охоплення відвідуваності вконтакті

 

У третій вкладці “Активність” враховуються як дії користувачів, зроблені безпосередньо на стіні групи чи сторінки, а й весь подальший шлях записи (лайки, коментарі, репости та інших.). Зворотній зв'язок із передплатниками

Крім вбудованої статистики Вконтакте існують способи оцінити ефективність ведення своєї спільноти, виділити найкращі публікації та проаналізувати конкурента за допомогою зовнішніх ресурсів, таких як:

      • http://smm-media.ru/. Сервіс надзвичайно корисний адміністраторам угруповань, т.к. дозволяє миттєво виділити найкращі пости (по лайках, репостам чи коментарям) у будь-якій спільноті. Також проводить порівняння кількох спільнот між собою.Сервіс пошуку кращих записів у соціальних мережах
      • http://socialstats.ru/. Дає докладну розгорнуту статистику за ключовими показниками ефективності спільноти.Сервіс за ключовими показниками ефективності спільноти
      • http://allsocial.ru/communities/. Дозволяє найточніше обчислити спільноту для розміщення реклами. Вміє аналізувати статистику сторінок. Дуже корисний тим, що показує групи, які важко знайти звичайним пошуком.Статистика по соціальних спільнотах

 

Вконтакте зараз не просто соціальна мережа, місце спілкування та розваги, а потужний маркетинговий інструмент, яким варто скористатися бізнесу.


Про автора - Вадим Стеблінський

Українська