🇺🇦 Ми працюємо: ПН-ПТ: 09:00-18:00 (Київ) Telegram Viber WhatsApp
Київ / Одеса (Україна):+38-098-887-05-49

Лінкбілдинг - це розміщення зворотних посилань на свій веб-сайт у контенті інших сайтів. Це потрібно не тільки для того, щоб знаходити потенційних клієнтів безпосередньо. Якщо на сайт посилається багато рейтингових веб-сторінок, Google сприймає його як авторитетний. Зростає його статус, і він вище показується в органічній пошуковій видачі. Це підвищує відвідуваність сайту, зростає кількість клієнтів без подальших вкладень. Лінкбілдинг - це один із базових інструментів комплексного просування. Наскільки він важливий? Як правильно нарощувати кількість посилань? Розглянемо докладніше, що таке лінкбілдинг. Які у нього особливості?

Лінкбілдинг простими словами

Сайт можна порівняти з кафе, а посилання на нього - це рекомендації від інших людей. Що більше такої "сарафанної" реклами воно отримує, то популярнішим стає. Точно так само і з веб-сайтом. Що більше якісних посилань на нього з інших ресурсів, то ціннішим сприймає його пошукова система і показує його вище в результатах запитів користувачів. Ось, що значить лінкбілдінг простими словами: посилання на сайт з різних веб сторінок приводять на нього відвідувачів і підвищують його репутацію в Google.

Які завдання вирішує лінкбілдинг:

  • Поліпшення позицій у пошукових системах. Що більше посилань на сайт, то ймовірніше, що він буде показаний у ТОПі в результатах пошуку.
  • Залучення трафіку. Відвідувачі, які переходять за посиланнями на сайт з інших ресурсів, можуть зацікавитися його вмістом і стати постійними читачами та клієнтами.
  • Розширення аудиторії. Отримання посилань з різних сайтів приваблює нових відвідувачів, які раніше не знали про сайт.
  • Збільшуються продажі, кількість постійних клієнтів. 

Як зворотне посилання приваблює відвідувачів на сайт? Наприклад, є блог про подорожі, про визначні пам'ятки популярних місць. Авторитетний сайт із турами розміщує посилання на цей блог у своїй статті або в картці про тур. Клієнти цього сайту хочуть дізнатися більше про місцевість, куди вони хочуть поїхати на відпочинок, і переходять у блог про подорожі за зворотним посиланням. 

Приклади лінкбілдингу:

  • Гостьові публікації: Пропозиція іншим сайтам опублікувати статті зі зворотним посиланням на свій сайт.
  • Обмін посиланнями. Власники або менеджери сайту домовляються на взаємне розміщення посилань на сайти один одного.
  • Коментарі на форумах і блогах. Активна участь в обговореннях з публікацією посилань на сайт.
  • Прес-релізи. Розміщення інформації про сайт на популярних новинних порталах зі зворотними посиланнями.
  • Соціальні мережі. Публікація контенту з посиланнями на сайт у соціальних мережах.

Для кого потрібен лінкбілдинг? 

Лінкбілдинг потрібен усім, хто веде бізнес онлайн. Незалежно від тематики, цільової аудиторії, геолокації. Також неважливо, це великий багатосторінковий сайт чи лендінг. Кому особливо необхідні зворотні посилання:

  • Лінкбілдинг для інтернет-магазину - це хороша можливість реклами. Посилання залишаються на сайтах надовго і приводять покупців без подальших витрат часу і фінансів.
  • Зворотні посилання для корпоративного сайту - це можливість познайомити аудиторію зі своїм брендом і пропозиціями. 
  • Для сайтів послуг зворотні посилання потрібні, щоб знаходити клієнтів для фізичних робочих точок. Так своїх клієнтів знаходять перукарі, масажисти, стоматологи, косметологи, майстри з ремонтів. 

Відомі бренди активно нарощують зворотні посилання. Компанія Airbnb - сервіс для бронювання житла більш ніж у 190 країнах світу. Вона активно використовує лінкбілдінг, співпрацюючи з блогерами та власниками веб-сайтів про туризм, щоб розміщувати статті та огляди про свої об'єкти проживання: квартири, хостели, готелі, зі зворотними посиланнями на свій сайт.

Amazon працює над збільшенням свого лінк-профілю, використовуючи одночасно кілька стратегій. Це гостьові публікації на відповідних за тематикою веб-сайтах, створення цікавого контенту для свого блогу. Amazon співпрацює з впливовими оглядачами товарів і блогерами у своїй ніші.

Компанії Coca-Cola, Nike створюють унікальний контент, який викликає емоційну реакцію в аудиторії. Вони активно поширюють його через соціальні мережі. Це допомагає брендам привертати увагу користувачів і збільшувати кількість зворотних посилань на свій сайт.

Як нарощувати кількість посилань

Важливо правильно вибрати сайти для розміщення своїх посилань. Це блоги, онлайн магазини, групи в соцмережах із суміжною темою або супутніх напрямків. Посилання вставляють у гостьовий пост або статтю, в якій розповідається безпосередньо про товар чи послугу або про супутній товар. 

Які сайти підходять для зворотних посилань:

  • Беклінки розміщують на сайтах, які відповідають за геолокацією, мовою і типом аудиторії. У цю територію може входити не тільки район фізичного розміщення магазину, а й територія доставки. Це місто, район або країна. Якщо доставка можлива і в сусідні держави, обирають відповідні варіанти місць розташування. Коли бізнес не прив'язаний територіально, показник геолокації не такий важливий.
  • Вибирають сайти з великим потоком відвідувачів. Тоді посилання бачитимуть більше людей. Якщо ж у веб-сторінки мало переглядів, то немає сенсу розміщувати там посилання, бо воно не приведе покупців і має низьку репутацію для пошукових систем.
  • Серед відповідних за тематикою сайтів звертають увагу на те, який у них рейтинг DR. Це показник авторитетності домену за всіма його зворотними посиланнями. Рейтинг URL визначає популярність за посиланнями конкретної веб-сторінки. Ці показники можна перевірити на спеціальних сайтах. Існують безкоштовні сервіси.

Знайти якісні сайти з високим рейтингом, які підходять за тематикою непросто. Ще складніше отримати з них зворотні посилання. Для цього є кілька способів. Бажано користуватися всіма, щоб збільшити кількість отриманих посилань. 

Найкращі способи отримувати зворотні посилання

Google негативно ставиться до купівлі посилань і сприймає це як штучне накручування посилальної маси. Однак це дієвий метод просування. Більшість сайтів, які мають зворотні посилання, купують їх. Адже якщо створювати корисний контент і пасивно чекати, коли хтось захоче на нього посилатися, буде мало шансів отримати якісні посилання. Потрібно активно просувати такі матеріали.

Як отримувати зворотні посилання безкоштовно:

  • Використовувати аутріч - налагоджувати партнерські зв'язки з публічними особистостями, блогерами. Власники брендів, компаній, приватні підприємці співпрацюють з інфлюенсерами, щоб розміщувати взаємні зворотні посилання на сайтах і в соцмережах. Вони проводять спільні подкасти, прямі ефіри. Так через аутріч вони стають партнерами, обмінюються аудиторією. 
  • Створювати контент, яким люди захочуть ділитися зі своїми підписниками або обмінюватися зі знайомими. Це можуть бути діаграми, інфографіки, дослідження, запитання, будь-які онлайн-інструменти, гайди та керівництва. Найчастіше, щоб їх просувати, потрібно вести соцмережі: знімати рілси, робити сторіс, які б спонукали глядачів скористатися цими корисними матеріалами і переходити на сайт. 
  • Розміщуючи зворотні посилання вручну, в чужих профілях у соцмережах, бізнес-каталогах, на форумах, у блогах, важливо враховувати, що вони не повинні бути схожими на спам-розсилки. Їх розташовують там, де вони дійсно можуть зацікавити користувачів. Вважається, що посилання, які відвідувач сайту міг розмістити самостійно, Google сприймає менш цінними. Тому краще, якщо їх опублікує власник блогу чи форуму.
  • Знаходять непрацюючі посилання на сайтах, які можуть бути хорошим місцем розміщення для своїх посилань. Потім зв'язуються з адміністратором сайту і пропонують розмістити посилання на свою веб-сторінку з відповідної тематики. Для цього важливо створювати дуже якісний контент на своїх сторінках, який був би корисний аудиторії. Агентство Ahrefs зв'язалося з 515 адміністраторами веб-сайтів, у яких зворотні посилання приводили на веб-сторінки, що вже не працюють. Натомість вони запропонували їм свою якісну статтю. У результаті у них з'явилося 36 зворотних посилань. З них 21 було з сайтів із високим рейтингом. Це допомогло вивести статтю на перше місце в пошуковій видачі Google.
  • Аналіз лінк-профілю конкурентів допомагає виявити можливості для отримання зворотних посилань від тих самих ресурсів. Браян Дін, засновник Backlinko, розробив "техніку хмарочоса". Він знаходить посилання, які ведуть на веб-сторінки конкурентів. Створює більш якісний контент і пропонує власникам сайтів посилатися на нього. Backlinko створили статтю з даними останніх досліджень з SEO та запропонували посилатися на неї 160 власникам сайтів. З них 17 погодилися. Так Backlinko вдалося отримати стільки якісних зворотних посилань безкоштовно. 
  • Пропонують своїм партнерам і клієнтам розміщувати посилання на сайт на їхніх веб-ресурсах в обмін на бонуси, знижки.
  • Зворотним посиланням може бути вказівка авторства, якщо якийсь сайт, акаунт у соцмережі використовує контент із чужого сайту.
  • Співпрацюють з популярними блогерами, які публікують у себе фрагмент корисного матеріалу з сайту замовника і дають посилання.

Існують сервіси для пошуку сайтів для розміщення зворотних посилань. Можна перевірити їхню репутацію та рейтинг. Щоб зворотні посилання підвищували рейтинг у пошукових системах, важливо правильно їх оформити. Розглянемо кілька факторів.

Особливості оформлення зворотних посилань на сайт 

Найімовірніше, ціннішими Google сприймає посилання, які одразу помітні на веб-сторінці та розташовані на початку основного контенту. Це підвищує ймовірність того, що читач по них клацне. Якщо розташовувати зворотні посилання внизу, на бічних панелях, відвідувачі можуть їх не помітити. 

Щоб пошукова система краще розпізнавала тематику сайту, на яку мають переходити користувачі, роблять анкорний текст. Що потрібно врахувати під час оформлення:

  • Коротко описують те, про що йдеться на веб-сторінці. 
  • Рекомендується використовувати схожі за змістом описи.  
  • Текст не повинен повторюватися слово в слово. Система може вважати це маніпуляцією рейтингом.

Важливо періодично проводити аналітику зворотних посилань. У цьому допоможе звіт "Реферальний трафік" у сервісі Google Analytics. Можна побачити, які веб-сайти постачають трафік і додати більше зворотних посилань з подібних ресурсів.

Скільки зворотних посилань потрібно?

Це залежить від багатьох чинників: типу бізнесу, території його роботи, розміру сайту, його змісту і призначення. У деяких тематиках простіше отримувати зворотні посилання. Охочіше їх розміщують, коли статті або інший контент дають розв'язання проблем, навчають, дають унікальну інформацію: статистику, результати досліджень, опитувань. Веб-сторінки з таким матеріалом легше виводити в ТОП.

У перші місяці після створення сайту зазвичай потрібно 10-20 посилань щомісяця. Розміщують одне зворотне посилання на кілька днів. Далі збільшують кількість. Що вища якість і рейтинг сайтів-донорів зворотних посилань - PageRank, то менше їх потрібно. Природним чином нарощувати посилання в такій кількості і більше, можуть тільки дуже відомі сайти популярних брендів і компаній. 

Щоб купувати посилання самостійно, користуються спеціальними біржами, агрегаторами, сайтами. Потрібен час, щоб знайти відповідні майданчики, переконатися в їхній надійності. Знаходити авторитетні сайти, власники яких погодяться розмістити зворотне посилання, нелегко.

Можна замовити SEO просування сайту у агентства, що істотно заощадить час і сили на створенні зовнішньої посилальної маси на сайті. Фахівці вже знають, як швидко визначати авторитетні сайти. У них напрацьована база надійних ресурсів для купівлі посилань і вони знайдуть майданчики під нові тематики. SEO-фахівці знають, як оформляти зворотні посилання, щоб пошукова система сприймала їх природними. 

Крім того, SEO просування дає максимальний результат тільки в комплексі. Одних зворотних посилань недостатньо. Необхідно оптимізувати контент, ввести в нього відповідні ключові слова, зробити правильне внутрішнє перелінкування, оформити теги та багато іншого. Послуга комплексного просування сайтів від SEO-фахівців якісно вирішує всі ці завдання.


Про автора - Вадим Стеблінський

Українська