🇺🇦 Ми працюємо: ПН-ПТ: 09:00-18:00 (Київ) Telegram Viber WhatsApp
Київ / Одеса (Україна):+38-098-887-05-49

осада для моєї статті

Окей. Припустимо, що у вас є свій ресторан. Або він у вас справді є. Або, можливо, ви піар-менеджер, бухгалтер чи просто найкращий друг, брат, дівчина господаря. Неважливо. Суть у тому, що вам раптом спала на думку думка про те, що вашому бізнесу терміново потрібна сторінка у фейсбуці (далі — фб) та інстаграмі. Сподіваюся, що ідея ведення свого бізнесу в однокласниках не виникала. Дуже сподіваюсь.

Загалом, якщо ви вже знаєте розумне слово SMM (есемем, якщо по-нашому) і ви твердо вирішили, що без цього есемем нікуди в 21 столітті не можна — дружіть.

Я не пояснюватиму таких простих речей, як створення сторінок і акаунтів. Перейдемо відразу до основної страви.

Я впевнений, що ваш ресторан має логотип, меню, візитки і так далі. Напевно, у вас ще є фірмовий шрифт, який ви використовуєте скрізь і всюди. Це все треба показати людям, логічно? Ліпимо обкладинку та фотографію профілю вашої бізнес-сторінки. Бажано найняти дизайнера, але можна спробувати самому. Використовуйте "привітні" зображення. Підберіть його так, щоб людям було простіше зрозуміти, що у вас за місце. Це можуть бути як фотографії з ресторану, так і будь-які дизайнерські рішення, бажано у вашому фірмовому стилі.

На обкладинці можна розмістити інформацію. Наприклад, девіз чи слоган вашого ресторану. Використовуйте обкладинку не просто як місце, яке потрібно заповнити зображенням, а для реклами вашої компанії, її цінностей, реклами ваших продуктів та послуг, розкажіть на обкладинці про новини та ваших співробітників.

Гарний приклад:


image03

Отже, ви відчуваєте легкий пряний екстаз від зовнішнього вигляду сторінки. Всі ваші друзі клацнули подобається і поділилися сторінкою зі всіма своїми друзями. За тавтологію прошу пробачити, без неї нікуди. Що ж робити далі?

Потрібно запостити 150 фотографій страв та напоїв!

Ні, ні, і ще раз ні.

Так, фото напоїв і страв - ключова складова вашого контенту, але це ні в якому разі не сто відсотків контенту. І це потрібно розуміти. Познайомте гостей з інтер'єром, напишіть цікаві історії пов'язані з рестораном, познайомте з персоналом (про це можна написати дуже круто і весело). Соціальні мережі створені для простого та невимушеного спілкування. Так спілкуйтеся зі своєю клієнтурою! Будьте відкритими, веселими, дружелюбними. Примушуйте людей посміхатися та отримувати виключно позитивні емоції. Адже мало накрити стіл, треба ще підтримати діалог.

А тепер я можу виставити 150 фотографій страв та напоїв?

Так, можна показати людям вашу їжу. Але, будь ласка, не одразу всі 150 позицій вашого меню. Я анітрохи не сумніваюся в таланті вашого шефа та бармена, але велика кількість фото-контенту у стрічці приємно виглядати не буде. Якщо так уже хочеться, створіть фотоальбом з назвою «Наше бомбове меню» і скиньте туди все-все-все. Не бійтеся якось брендувати фото. Ваш маленький логотип десь на фото буде дуже доречним. Але вже на ваш вибір. Забудьте та викиньте всі тривіальні та побиті епітети. "Свіже м'ясо", "Вишукане меню", "Витончене меню". Не треба. Точно не треба. Напишіть краще, що ваш кухар навчався в Гоґвортсі, офіціанти прислужують Єлизаветі II у вільний від роботи час, а ваш бармен наливає вдвічі більше, якщо добре попросити. Ну, ви зрозуміли, про що я. Якщо ні — на обід на вас чекає свіже м'ясо, найсолодша риба та освіжаючий коктейль. Приємного!

image02

Тепер у вас є крута сторінка. Все виглядає красиво та естетично. Але раптом, немов грім серед білого дня, у ваш фідбек приходить негативний відгук. Риба не соковита, м'ясо не свіже, меню не вишукане. Від одного негативного відгуку ваш бізнес не розпадеться на маленькі шматочки. На сто задоволених людей завжди буде одна незадоволена. Зараз нам треба заспокоїтись і видихнути. Негативний фідбек теж фідбек! . Дізнайтеся об'єктивні причини та постарайтеся виправити трабл. Будьте доброзичливі, подякуйте клієнту за зворотний зв'язок. Це відіб'є бажання нападати на вас. Коротше, на негатив відповідаємо позитивом, і все буде чудово.

 

Для залучення нових гостей та популяризації вашої сторінки способів багато. Це може бути як націлення, так і різноманітні конкурси. Тут уже на смак та колір.

 

А тепер трішки порад:

  1. Якщо вам дозволяє бюджет, довіряйте ведення вашого бізнесу в соціальних мережах профі. У вашому місті, швидше за все, є компанії, в профіль яких входить це саме есеем. Зверніться до них. Там точно розкажуть, що, де і як.
  2. Якщо ви вирішили найняти есемесника в штат — це має бути дуже грамотна людина, бажано з умінням користуватися фотошопом і тримати камеру в руках (хоча б камеру свого телефону). Не соромтеся сплачувати йому адекватні гроші. Одним талантом ситий не будеш.
  3. Обов'язково додайте ваш ресторан до tripadvisor та аналогічні йому каталоги.
  4. Це і чотириquare стосується. Так, є люди, які ним активно користуються. І я один із них!
  5. Не думайте, що ведення бізнесу у фб та інстаграмі — це одне й теж. Це зовсім різні соціальні мережі зі своєю концепцією роботи та цільовою аудиторією. Не потрібно пости з фейсбуку тупо копіпастити в інстаграм. Це погано. Дуже погано. Окрема стаття про ваш бізнес в інстаграм обов'язково буде.

 

Бажаємо успіхів та процвітання вашим проектам.

 

 

Автор статті SMM-фахівець агентства стратегічного інтернет-маркетингу - Вадим Кириленко (фейсбук)

 


Про автора - Вадим Стеблінський

Українська