🇺🇦 Ми працюємо: ПН-ПТ: 09:00-18:00 (Київ) Telegram Viber WhatsApp
Київ / Одеса (Україна):+38-098-887-05-49

Facebook — соціальна мережа, заснована 2004 року групою студентів Гарвардського університету під керівництвом Марка Цукерберга.

Спочатку до мережі мали доступ тільки студенти Гарвардського університету. Потім реєструватися у системі змогли студенти інших американських ВНЗ. На даний момент Facebook є найбільшою соціальною мережею у всьому світі.

Facebook надає кілька можливостей для просування бізнесу:

1. Спільнота

Спільнота — це сторінка чи група, яка об'єднує аудиторію за інтересом (до продукту чи ідеї). Це додаткова “вітрина” для сайту або незалежний майданчик реалізації бізнес-цілей.

Яким чином можна використовувати цей інструмент? Перший варіант – створення сторінки, яка приваблює шанувальників бренду чи продукту. Для таких користувачів важливо відобразити вигоди придбання продукту. Також ви можете запропонувати зацікавленій аудиторії цінну та корисну інформацію щодо вашого бренду або вашої продукції.

Другий варіант передбачає приховану стратегію просування. І тут співтовариство створюється для об'єднання аудиторії під загальною ідеєю. Наприклад, якщо ви займаєтеся продуктами для тварин, можна створити сторінку для любителів тварин. Поєднавши людей цим інтересом, запропонуйте за допомогою непрямої реклами ваш продукт.


Чому варто використовувати цей інструмент?

  • Створення спільноти не займає багато часу;
  • Миттєва комунікація з аудиторією (конкурси, знижки, акції, безкоштовні маркетингові дослідження);
  • Підтримка не вимагає багато зусиль;
  • Соціалізація вашого бренду або продукту (бренд стає ближчим до клієнта).


2. Реклама на Facebook

Реклама на Facebook - Це інформаційні графічні блоки, які показуються користувачам з певними характеристиками (стаття, вік, інтереси, поведінка і т.д.)

На Facebook існує дуже гнучка система вибору цілей для показу рекламних оголошень:Ціль рекламної кампанії

Для кожної мети просування існує спеціальний формат оголошення.
Просування публікацій передбачає початкове розміщення запису (текст+фото, посилання) на корпоративній сторінці Facebook з подальшою покупкою рекламного майданчика в стрічці новин користувачів, які обираються націленням (виділення аудиторії за заданими критеріями: стать, вік, поведінка тощо). Наприклад:Приклад Promoted Post

Просування Сторінки полягає у створенні рекламного оголошення із закликом підписатися на спільноту. При цьому оголошення автономне від стрічки публікацій Сторінки. Показ здійснюється у стрічці новин та правій колонці цільової аудиторії. Наприклад:Просування сторінки facebook

За допомогою Facebook можна перенаправляти людей на сайт. Формат оголошення аналогічний до попереднього, тільки цільовою дією цього формату буде не підписка на Сторінку, а клік на веб-сайт. Наприклад:Трафік на сайт з facebook
Ці три рекламні формати використовуються найчастіше. Однак у Facebook є й інші цікаві рекламні можливості, наприклад, як збільшення конверсій на сайті. За допомогою цього інструменту можна перенаправляти користувачів для здійснення дій, таких як передплата розсилки. Для відстеження ефективності роботи оголошення потрібно впровадити код Facebook собі на веб-сайт.

Якщо у вас є програми для Facebook, за допомогою націлювання можна отримувати установки та залученість до них.

Для тих, хто займається майстер-класами, створює інфо-приводи чи події, існує чудова можливість просування за допомогою заходів. Окремо можна також розповідати про проведення акцій та нові знижки на вашому сайті. Як і Вконтакте на Facebook, існує ефективна реклама для збільшення переглядів відео.

 

Просування в соцмережах, зокрема Facebook, підходить не для всіх типів бізнесу. Звичайно, за бажання, значних грошових вкладень та відмінних ідей просувати можна все і скрізь. Але є категорії товарів, які дешевше та ефективніше просувати за допомогою інших послуг інтернет-маркетингу. SEO послуги чи контекстної реклами сайтів.

Аудиторія Facebook на відміну від Вконтакте більш лояльно ставиться до присутності брендів у соціальній мережі, має схильність підписуватися на них. Крім того, користувачі часто мають високий соціальний статус, що допомагає у просуванні дорогих товарів.
Типи бізнесу, які цікаві аудиторії Facebook:

  • Продукти масового користувача;
  • Продукти для нішевої vip-аудиторії;
  • Інтернет магазини;
  • Ігри та додатки;
  • Індустрії краси та розваг;
  • Інфопослуги та події.

Набагато важче просувати у Facebook медичні послуги чи продаж нерухомості. Просування цих тематик не дуже ефективне через труднощі підбору аудиторії. Нелегко визначити людей, у яких "щось болить", тому що про це не прийнято говорити в соціальних мережах. Виняток становлять послуги медичної косметології.

Незважаючи на те, що користувачі Facebook найчастіше мають високий соціальний статус, знайти покупця нерухомості є складним. Потенційно ймовірність купівлі квартири можлива через порівняльну забезпеченість користувачів, але звідки можна знати про реальну потребу купити квартиру? Адже придбання квартири не є спонтанним бажанням. Набагато ефективніше у разі використовувати контекстну рекламу.

Оцінити наскільки ефективно просування Сторінки на Facebook можна за допомогою внутрішньої статистики Facebook.
Для отримання детальної інформації про вашу сторінку потрібно, щоб вона існувала хоча б місяць і мала від 100 передплатників. Статистика Facebook дуже докладний та зручний інструмент аналізу даних. Показує набагато більше інформації, ніж, наприклад, статистика Вконтакте.

На першій вкладці статистики можна бачити загальний огляд даних за тиждень. У такому короткому зведенні є як переваги, так і недоліки. Перевага в тому, що можна швидко переглянути практично всі найважливіші показники за тиждень. Недоліком є те, що це лише загальна зведена таблиця.Короткий огляд статистики на фейсбуці
Найкориснішими даними, які відсутні Вконтакті, але присутні на Facebook, є відомості “Коли шанувальники у мережі” та охоплення кожної публікації.
Кількість користувачів, які побачать публікації Сторінки безпосередньо залежать від кількості присутніх передплатників у певний час. Тому час публікацій потрібно планувати відповідно до розділу “Публікації”, а саме звертати увагу на статику “Коли шанувальники у мережі”.Коли публікувати пости у соціальних мережах

Крім відповіді питання “Коли публікувати?” Facebook розкаже також і що публікувати. Дізнатися про найпопулярніший тип публікації можна на вкладці "Види публікацій". Там же можна побачити статистику охоплення кожного запису, що публікується.Статистика записів зі сторінки на фейсбуці
Коли у вас вже є передплатники, ви можете дізнатися демографію: стать, вік, звідки вони і які користувачі є найбільш залученими. Інформацію про найбільш залучених користувачів добре використовувати у платному просуванні. Для більшої ефективності проплачених оголошень (як наслідок зменшення оплати за дію) необхідно таргетуватися на найбільш залучену аудиторію.Гендерне співвідношення в спільнотах в соціальних мережах

Facebook має величезний набір програм для покращення Сторінки. Найбільш корисними з них є:

  • Booshaka — чудове рішення для конкурсів та підвищення активності у співтоваристві. Дозволяє знайти найбільш активних передплатників, тобто тих, хто частіше лайкає, коментує та репостит. Можна нагороджувати найактивніших учасників. Особливо ефективно працюватимуть періодичні конкурси;
  • Static HTML: iframe tabs: дозволяє створити свій власний додаток для будь-яких цілей. З його допомогою можна створювати навіть інтернет-магазин на основі Facebook. Можна використовувати для забезпечення додаткового трафіку на веб-сайті. У цьому випадку програма виглядає як аналог веб-ресурсу. Всі посилання розділів клікабельні та ведуть на сайт.
  • YouTube Tab — додає відео на сторінку. З його допомогою можна отримувати додаткову увагу до продукту та затримувати користувача у співтоваристві на більш тривалий термін. Зображення та назву програми можна вибрати самостійно.Трансляція відео на facebook

А у вас є досвід просування у Facebook? З якими труднощами ви зіткнулися? Напишіть нам у коментарях!

Автор: Оксана Дудник


Про автора - Вадим Стеблінський

Українська