🇺🇦 Ми працюємо: ПН-ПТ: 09:00-18:00 (Київ) Telegram Viber WhatsApp
Київ / Одеса (Україна):+38-098-887-05-49

З 1 січня 2022 року реклама у Facebook, Instagram, Tiktok, Google та низці інших компаній оподатковується в 20%. 

Хто платитиме?

Цей податок є обов'язковим для всіх рекламодавців, у яких адресою вказана «Україна» і хто самостійно додав номер платника ПДВ до свого рекламного облікового запису. Коли ви проводите рекламні кампанії в Google, Інстаграм, Фейсбук або будь-які інші платформи, вартість цієї реклами включає всі необхідні податки, які ці компанії повинні сплатити. Відповідальність за сплату цих податків зазвичай лежить на платформі реклами, а не на індивідуальному користувачеві чи компанії, яка розміщує рекламу. Тим не менш, вам як підприємцю або компанії може знадобитися врахувати ці витрати при поданні податкових декларацій. Рекламні витрати часто можуть бути списані як бізнес-витрати, що зменшують загальну податкову базу.

Іти в банк або заповнювати документи не потрібно – майданчики самі сплачують ПДВ, додаючи ці 20% до чеку на рекламу. Будьте уважні, з початку 2022 року всі витрати на рекламу зросли на 20%. 

Якщо ви розміщуєте рекламу на своїй сторінці (паблік, сайт), то цей податок платити не потрібно. Також цей податок не ставитиметься до копірайтерів та дизайнерів, які виготовляють рекламу, або їх клієнтів. Але якщо ви купуєте рекламу, то 20% все ж таки доведеться заплатити. ПДВ нараховується на суму, яку виставили для оплати послуг з розміщення реклами, але не її виготовлення або налаштування.

Що з цим робити?

Нарахування ПДВ для електронних послуг є звичайною практикою в усьому світі. Однак, залишилося кілька шляхів для уникнення підвищення витрат. Ви можете змінити країну рекламного облікового запису під час створення. Ось список країн, які ще не запровадили подібні закони для Facebook  https://datawrapper.dwcdn.net/5mrFd/23/. Також можна купувати кабінети з балансом та вести рекламу з них, проте це суттєво погіршить результат.

Однак це все може навести підозри і завжди є шанс отримати блокування кабінету за обхід правил, а також це порушує закон України. Найкращим виходом буде сплатити податок. Якщо ви ФОП або юрособа і вже сплачуєте ПДВ – це можна вказати у кабінеті та двічі платити не доведеться. Варто врахувати, що податки можуть залежати від структури вашого бізнесу та його розташування. Якщо ви не впевнені у податкових зобов'язаннях вашого бізнесу, краще звернутися за консультацією до професійного податкового консультанта чи аудитора.

Google та Meta(Фейсбук та Інстаграм) про податок

https://support.google.com/google-ads/answer/2375370?hl=ru

https://www.facebook.com/business/help/181379050784377



Про автора - Каріна Кім

Українська