Проведення конкурсів є одним з основних інструментів просування в соціальних мережах, який набуває особливої сили у святковий період. Для бізнесу та фахівців SMM конкурси – це підвищення залучення до спільноти, вірусне поширення контенту, отримання лайків та коментарів, приплив нових передплатників та потенційних клієнтів.
Перед вами повний посібник з організації конкурсів у соціальних мережах, у якому знайдете весь шлях успішної реалізації — від ідеї до просування готової публікації.
Ідея конкурсу
Варіантів ідей для конкурсів може бути море. Можна вигадати свою ідею чи підглянути в інтернеті готові приклади. Як би там не було, буде корисно знати п'ять фактів, які допоможуть збільшити вірусність та залучення для вашого розіграшу ще на етапі ідеї.
5 правил гарного задуму
- Призовий фонд - не заперечуватимемо, що цінні призи та подарунки представляють аргументи для того, щоб взяти участь у вашому конкурсі, але не визначають його вірусність.
- Умови та призи конкурсу мають відповідати інтересам вашої цільової аудиторії.
- Умови конкурсу мають бути простими у виконанні для потенційних учасників — люди не робитимуть складних дій.
- Умови конкурсу мають бути цікавими та викликати бажання їх виконати. Ефективний конкурс підштовхує людей зробити те, що вони насправді так хотіли зробити. Наприклад, поділитися своєю думкою, прокоментувати привабливу картинку чи поділитися піснею.
- Умови конкурсу мають бути всім зрозумілими.
Пишіть чітко та ясно.
Пишіть простими словами та реченнями.
Високим ступенем важливості має проведення оптимізації реалізації розміру, реєстру, стилю і квітів обраного вами шрифт.
Технічна реалізація
Складіть план проведення конкурсу
Визначте час проведення, які користувачі братимуть участь у конкурсі, призи, бюджет та методи просування. У Facebook щодо конкурсів є низка обмежень, обов'язково ознайомтеся із правилами проведення конкурсів Facebook . Якщо ви плануєте просування конкурсу Вконтакте — ознайомтеся з правилами розміщення рекламних записів у спільнотах ВКонтакті. Після прочитання необхідних правил та рекомендацій ви можете розпочинати написання умов вашого конкурсу.
Продумайте оформлення
Зображення для конкурсу має відповідати розмірам публікацій для соціальної мережі, де ви плануєте проводити конкурс. Якщо ви плануєте просування конкурсу за допомогою реклами, необхідно приділити оформленню особливу увагу. Розмір зображення, кількість тексту та використання певних елементів на ньому залежить від соціальної мережі та способу просування.
Виберіть програму для проведення конкурсів у соціальних мережах
Facebook настійно рекомендує використовувати для проведення конкурсів програми (їх можна створювати у додатку сторінки або на developers.facebook.com)
Не витрачайте величезних бюджетів на розробку програми Facebook. Є безліч безкоштовних програм. Якщо конкурс не дасть очікуваного результату, принаймні не буде жалю про марно витрачений бюджет.
Існує безліч механік для проведення конкурсів, але не всі вони відповідатимуть політиці Facebook. Програми, наведені нижче, повністю узгоджені з вимогами Facebook:
- FB Додаток Rafflecopter - це сервіс, за допомогою якого можна за пару хвилин створити конкурс, а також визначити список обов'язкових дій для учасників розіграшу (коментарі, репости, передплата на розсилку тощо). Переможець визначається випадковим чином у додатку. Базові функції сервісу безкоштовні.
- FB Додаток Contest Domination - сервіс для проведення конкурсів з широкими можливостями у налаштуванні. На відміну від Rafflecopter, цей сервіс працює повністю платно: можна платити щомісяця або за проведення конкурсу.
Список програм для проведення конкурсів Вконтакте:
- ВК Додаток Lucky you. У режимі Random визначає переможця серед учасників, які поставили лайк або зробили репост. Трапляється, що програма недоступна, тому обов'язково потрібно мати додатковий варіант!
- ВК Додаток Random App. Гарний помічник у розіграші призів. Головна відмінність цієї програми — це можливість проведення розіграшу серед усіх учасників групи.
- ВК Додаток Вірусоналізатор. За допомогою нього можна дізнатися, який користувач скільки лайків та репостів зібрав під записом на стіні ВКонтакте.
- ВК Додаток LikeChecker “Відсікаємо зайве” створено для адміністраторів груп і показує кількість накручених лайків у спільноті. Збирають інформацію завдяки відділенню лайків користувачів групи від інших, які, ймовірно, накручені.
Просування конкурсів у соціальних мережах
Отже, ви продумали конкурс та опублікували його на своїй стіні чи сторінці. Настав час використовувати можливості соцмереж для його просування.
Три напрямки розвитку вашого конкурсу
- "Як-небудь саме пошириться" - Найпростіший, але не найкращий варіант. Полягає в тому, що ви публікуєте піст із конкурсом, закріплюєте його вгорі сторінки та очікуєте на диво.
- Бюджетний варіант Зовсім безкоштовно можна реалізувати за допомогою комаркетингу (бартер), коли ви робите репост запису моєї групи - я роблю репост запису вашої групи (сторінки). За дуже невелику ціну можна домовитись з адміністраторами сторінок та груп, спеціально створених для просування конкурсів.
- Реклама. Найбільш ефективне поширення, ефективність визначається правильними налаштуваннями рекламних кампаній та розміром бюджету.
Особливості реклами в соцмережах — це широка та складна область SMM, зараз ми лише поверхово покажемо, які можливості соціальні мережі надають для просування конкурсів.
Реклама конкурсів Вконтакте
Вконтакте для просування конкурсів можна використовувати два види реклами: націлення та реклама в спільнотах.
Реклама у спільнотах є показом ваших записів у вибраних вами спільнотах. Переходьте до рекламного кабінету, розділу Реклама у спільнотах, вибираєте потрібну вам групу або сторінку та розміщуєте свою публікацію з конкурсом у цій спільноті.
Таргетингова реклама надає можливості більш точного налаштування ЦА. Раніше націлення Вконтакті було представлено у вигляді банерної реклами, а з недавнього часу соціальна мережа розширила можливості і нам стало доступне просування записів через рекламу націлення.
Переходьте до рекламного кабінету, розділу Таргетинг, натискаєте Створити оголошення, вибираєте Запис у спільноті, вставляєте посилання на вашу посаду та налаштовуєте рекламу свого конкурсу певній аудиторії.
Альтернативний метод. Вгорі запису вашої групи або сторінки (якщо у вас більше 300 учасників) є спеціальний значок "Рекламувати" (поряд із редагуванням та видаленням запису), натиснувши на який ви перейдете до просування запису за допомогою націленої реклами.
Інструкції щодо просування записів та інших нових видів реклами ВКонтакте можна завантажити у групі Star Marketing.
Реклама конкурсів Facebook
Просування та реклама конкурсу Facebook визначається умовами та механікою вашої акції. Реклама у Facebook - це націлення, яке відрізняється щодо цілей вашої реклами. Докладніше як вибрати правильну мету реклами ви можете прочитати в довідковий центр для рекламодавців у Facebook. Для просування конкурсів зазвичай використовуються два види мети: Залучення для публікацій та Перенаправляти людей на сайт (якщо ви реалізуєте акцію за допомогою сайту, сервісу).
Найпростіший спосіб - це реклама з метою "Підвищити залученість для вашої публікації" або "Піднімати публікації". Створити таку рекламну кампанію можна трьома способами:
- за допомогою Powereditor;
- за допомогою менеджера реклами;
- за допомогою кнопки "Піднімати публікацію".
Якщо ви є адміністратором сторінки, то цю кнопку ви бачите на своїх публікаціях. Просто натискаєте "Піднімати публікацію" і задаєте необхідні налаштування націлювання. І все.
означає, що підвищення вашої публікації завершено і ви можете подивитися статистику або продовжити просування.
Крім перерахованих нами інструментів реклами, не забувайте також про можливість просування через e-mail розсилку, повідомляйте друзів та передплатників про проведення конкурсу. Крім того, деякі сервіси, наприклад, Prostopromo, для просування акцій також надають віджети для розміщення на сайті. Аналізуйте та зберігайте дані учасників розіграшу, саме база даних, яку ви отримуєте після завершення вашого конкурсу та становить одну з головних переваг використання додатків у проведенні акцій на Facebook.
Конкурси – відмінний спосіб залучення цільової аудиторії та генерації вхідного потоку лідів. Тепер у вас є певні знання в галузі проведення розіграшів у соцмережах, ви можете проводити їх самостійно або ж звернутися до фахівців. Якщо плануєте проводити конкурс вперше — почніть із найпростішого варіанту, не ускладнюйте. Запитуйте питання в коментарях. Якщо цей матеріал виявився вам корисним — не забудьте натиснути кнопку лайк.
Автор: SMM спеціаліст агентства стратегічного інтернет-маркетингу «StarMarketing» Ірма Нановська