🇺🇦 Ми працюємо: ПН-ПТ: 09:00-18:00 (Київ) Telegram Viber WhatsApp
Київ / Одеса (Україна):+38-098-887-05-49

Фахівці з Bitly (сервіс зі скорочення посилань) провели цікаве дослідження, щоб розібратися, який час є найбільш вдалим для публікацій на різних соціальних платформах (Twitter, Facebook, YouTube та ін.), і які посилання «живуть» довше. Запозичивши з фізики термін «період напіврозпаду», Bitly вирішили застосувати його до «тривалості життя» посилання, тобто періоду часу, протягом якого вона генерує трафік. Результати вийшли цікавими та корисними, хоча висновки виявилися цілком передбачуваними. 

Маркетинг у соціальних мережах так чи інакше зводиться до залучення користувачів до вашого контенту, щоб вони ділилися з друзями запропонованими вами посиланнями та генерували органічний трафік.

Модель просування в соціальних мережах Досить проста - чим більше очей побачать ваше посилання, тим більше кліків вам вдасться отримати. А кліки, у свою чергу, стають конверсіями, лідами, клієнтами і врешті-решт євангелістами бренду.

Як маркетолог, перш ніж явити світові свій винятковий контент, ви плануєте, створюєте, оформляєте і по кілька разів все перевіряєте ще раз. Але коли стадія планування закінчена і настає час опублікувати цей контент, багато хто запитує себе — а коли ж мені публікувати це?

Цілком ймовірно, що працювати вам доводиться в умовах високої конкуренції. Існує ще кілька десятків (якщо не сотень) інших маркетологів, які з таким же нетерпінням чекають на кліки від вашої аудиторії, і у кожного з них чарівний контент, за допомогою якого вони хочуть збільшити свої продажі знову ж таки за рахунок вашої аудиторії.

То як же ви конкуруєте у такому “перенаселеному” середовищі? Які переваги можуть дати інструменти соціальних мереж для перемоги в боротьбі за бажані кліки?

В умовах, коли сучасний користувач соц.мереж може бути зосереджений на чомусь не більше 5 секунд, дуже важливо зробити все так, щоб аудиторія побачила ваше посилання до того, як її увагу приверне хтось інший.

То як отримати максимум кліків з кожного посилання?

Час вирішує все

Публікація посилання у правильний саме для вашої аудиторії час допоможе отримати набагато більше користі з вашого контенту. Для цього важливо знати, коли настає той годинник, коли люди найбільш активні в соціальних мережах.

У середньостатистичний день Bitly скорочує понад 80 мільйонів посилань, за якими здійснюється більше 300 мільйонів кліків - це дуже багато даних. У Bitly відстежують, коли доби люди створюють короткі посилання і діляться ними на численних платформах, що дає можливість фахівцям сервісу формувати свою власну точку зору щодо того, чим саме відомі соціальні мережі відрізняються один від одного.

Ще в Bitly відстежують головні тенденції та рух посилань, одразу після того, як вони потрапляють у світ соціальних мереж.

Аналіз поведінки користувачів на Facebook та Twitter дозволив визначити середньостатистичний трафік, що генерується посиланнями, залежно від того, у який час доби вони були опубліковані. Отримані результати та висновки напевно допоможуть оптимізувати ваші зусилля у соціальних мережах:

Примітка: всі дані ґрунтуються на північноамериканському східному часі. Дні тижня, що починаються з понеділка, вказані по осі Y, а час доби, що починається з півночі — по осі X. Чим темніші сині ділянки, тим більше було в середньому трафіку за посиланнями, білі ділянки показують, коли посилання давали менше трафіку.

Twitter: публікація постів в обідній час у першій половині тижня - це найкраща можливість отримати велику кількість кліків. (13:00-15:00 із понеділка по четвер).Трафік із Твіттера

Facebook: посилання, що публікуються з 13:00 до 16:00, показують найвищий CTR. Піковий час – середа 15:00.Посилання на Facebook

Аналіз цих тенденцій показує, що у соціальних мережах найактивніші у пообідній час. Можливо, їм хочеться полегшити повернення в робочий процес, і для цього вони переглядають нові статті чи публікації, або ж вони просто хочуть ще трохи продовжити свій відпочинок.

Отже, ви тільки-но поділилися посиланням, що далі?

Генерування трафіку у соціальних мережах

Навіть незважаючи на те, що кожне посилання, яке ви публікуєте, містить унікальний контент, у Bitly все ж таки помітили певні закономірності щодо того, як довго посилання продовжує давати трафік. Для цього підрахували її так званий “період напіврозпаду”: кількість часу, протягом якого посилання отримує половину всіх можливих кліків після досягнення пікових показників.

Давайте подивимося на конкретний приклад: публікація “Дітень видри потоваришував з покинутими кошенятами”, яка вперше була опублікована журналом Stylist на Facebook у вівторок о 7:12 ранку. Якщо ми відстежимо кліки за весь час для цього посилання, то дійдемо висновку, що її період напіврозпаду був 70 хвилин.Дія посилання на Фейсбуці

Ще один приклад: "Землетрус на східному узбережжі: 5.8 балів, епіцентр припав на штат Вірджинія" - вперше опублікована газетою Washington Post у Twitter.Життя посилань на Twitte

У той час як точні показники трафіку трохи відрізняються, і масштаб трафіку за цим посиланням набагато більший, по суті ми спостерігаємо одну й ту саму схему: швидкий підйом і плавніший спад. Однак "період напіврозпаду" для цього посилання лише 5 хвилин.

Виникає питання: "Невже посилання на Facebook "живуть" довше, ніж у Twitter?". Але аналіз 1000 найпопулярніших bitly-посилань показав, що результати напрочуд схожі.

Youtube - зірка "напіврозпаду"

У середньому, “період напіврозпаду” посилання на Twitter становить 2.8 години, на Facebook – 3.2 години, а за прямими джерелами (наприклад, електронна пошта чи повідомлення у месенджерах) – 3.4 години. Якщо вірити цьому дослідженню “період напіврозпаду” не дуже відрізняється між платформами. Чи все ж таки відрізняється?

Графік показує розподіл “періодів напіврозпаду” за чотирма основними платформами: Facebook, Twitter, прямі посилання та YouTube.Живість посилань у соціальних мережах

Як можна помітити, середній «період напіврозпаду» посилання на YouTube становить разючі 7.4 годин! Як споживачі, користувачі YouTube залишаються зацікавленими у відео контенті протягом тривалого часу.

Але ці дані демонструють лише загальний зв'язок поширення посилань з різних платформ. Цілком припустимо, що для великої національної мережі продуктових магазинів і місцевого нічного клубу моделі поширення посилань відрізнятимуться. У кожній сфері є свої особливості поведінки. Тому навіть всі надані рекомендації варто протестувати для свого конкретного випадку, перш ніж використовувати на постійній основі.

5 порад для оптимізації соціальних медіа:

  1. У робочі дні публікуйте посилання в обідній час, швидше за все так їх помітить більше людей.
  2. Спробуйте запланувати репост за 5 годин, щоб ваша публікація була помічена тими людьми, які пропустили її вперше, до того ж, можливо, це дасть друге життя вашому засланню.
  3. Якщо ваша аудиторія охоплює декілька країн, беріть до уваги різницю в часі, щоб не втрачати аудиторію з інших країн. Наприклад, якщо ви знаходитесь в Нью-Йорку, але хочете, щоб вашу посаду побачили користувачі з Великобританії, необхідно запланувати публікацію на 8 ранку за північноамериканським східним часом, щоб у Лондоні його побачили о 13.00 дня.
  4. У кожній галузі свої особливості поведінки користувачів, тому важливо відстежувати найбільш вдалий час для публікації саме у вашому випадку. Наприклад, якщо ви продаєте матраци, може мати сенс робити пости пізно ввечері про те, як ваші зручні матраци допомагають людям швидше заснути. У будь-якому випадку – тестувати, тестувати та ще раз тестувати.
  5. Різні платформи дають різну тривалість генерування трафіку. Якщо хочете, щоб посилання "жило" якомога довше, спробуйте створити відео YouTube.

Дотримання цих порад може збільшити кількість відвідувачів, які ви отримаєте, але справжнє залучення та успіх залежать більшою мірою все ж таки від того, що ховається за посиланням. Так що моніторити сам контент, щоб зрозуміти, що працює, а що ні, також дуже важливо.

У результаті все одно зводиться до відомого факту: тривалість життя посилання більше пов'язана з контентом, до якого вона веде, ніж з платформою, на якій ви її публікуєте.


Про автора - Вадим Стеблінський

Українська