🇺🇦 Ми працюємо: ПН-ПТ: 09:00-18:00 (Київ) Telegram Viber WhatsApp
Київ / Одеса (Україна):+38-098-887-05-49

Безкоштовна реклама сайту у пошуковій видачі! Йдеться про мета-теги Title і Description – коди HTML. За ними Google визначає тематику сторінки та розміщує її у результатах пошуку. Користувачі бачать текст мета-тегів як назву та анонс. 

Title та Description – чудова реклама

Користувачі шукають потрібний матеріал у пошуковій видачі, переглядаючи заголовки. Складаючи Title з урахуванням потреб та інтересів цільової аудиторії, вдасться її залучити. 

За Description користувачі оцінюють зміст запропонованих результатів у Google. Опис - можливість переконати їх перейти за посиланням. 

Чіплячий правильний Title 

Заголовок – орієнтир для аудиторії, що відображається: 

  • у пошуковій видачі як велика синя назва посилання;
  • у верхній частині вкладок браузерів та закладок;
  • у посиланнях на зовнішніх сайтах.

Клікнути читача спонукає конкретне формулювання, яке відповідає його запиту. Тому, складаючи текст мета-тегу, аналізують, які слова аудиторія вводить у пошуку. Title формують, починаючи з тематичних фраз. Якщо не зачепити користувача відразу, він може не дочитати до суті.

Довідка: текст мета-тегів вказують у спеціальних блоках конструкторів сайтів або розділ «Сніппет». Програма переводить їх у код для алгоритмів. Користувачі бачать текст у пошуковій видачі. 

Title відрізняється від H1. Складаючи його, враховують такі рекомендації Google:

  • Заголовок відображає зміст сторінки. 
  • Текст не перевищує довжину, що рекомендується, в 60—70 символів, інакше він обрізається «на півслові». 
  • Не підійдуть шаблонні заголовки, коли змінюється лише одне слово – «Зимова куртка», «Зимова шапка», «Зимові рукавички».
  • Ключові слова застосовують помірно. Неправильно: "Професійний ремонт квартири, ремонт квартири в Одесі, ремонт квартири недорого". Правильно: "Професійний ремонт квартири в Одесі недорого".
  • Вказують назву бренду у Title для головної сторінки або розділу «Про нас». Його часте використання відволікає від змісту. У заголовках до сторінок товарів назву фірми ставлять наприкінці, щоб спочатку користувачі бачили, який продукт пропонується.
  • Для кожної сторінки сайту версії використовують унікальні Title, щоб система відрізняла їх один від одного. 

Іноді варто поекспериментувати зі стилем та використовувати легкий клікбейт – сенсаційний заголовок, якщо зміст дійсно повідомляє читачеві те, що обіцяє Title. Використовують цифри та слова, що відображають цінність інформації: «10 працюючих секретів…», «Повний посібник з…», «Головний секрет успішного…» та ін. Тут важливо бути обережним, щоб не розчарувати відвідувачів. Google забороняє використовувати сенсаційний текст, який вводить в оману. 

Description – інструмент реклами

Якщо мета-тег Дескрипшн не вказано, система використовує частину тексту з веб-сторінки. Опис складають самостійно, щоб у кількох рядках зробити потенційним клієнтам вигідну пропозицію, зацікавити та показати, чому їм варто відвідати сторінку. 

У Description додають інформацію, корисну для аудиторії: 

  • відомості про наявність товару;
  • вартість послуг чи продукції;
  • повідомлення про акцію та подарунок; 
  • ключові характеристики товару; 
  • номер телефону для безкоштовної консультації;
  • графік роботи магазину; 
  • термін виконання; 
  • заклик до дії: «Зателефонуйте», «Замовте товар та отримайте подарунок», «Натисніть тут», «Купіть зараз зі знижкою» та ін.;
  • опис додаткових послуг, важливих клієнтів. Наприклад, компанія, яка виконує ремонт квартир, повідомляє, що передбачено прибирання приміщення після закінчення робіт.

Реклама зачіпає почуття та обіцяє вирішення проблем. В описі наголошують не на болі аудиторії, а на приємному та корисному результаті від співпраці:

  • «здобудемо вам модель, яку ви шукайте…»;
  • "вам не доведеться переробляти";
  • «позбавимо вас рутинної роботи»;
  • «не доведеться переживати про…»;
  • «подбаємо про ваш комфорт»;
  • "лендинг принесе прибуток через 2 тижні";
  • «доставимо замовлення за годину»;
  • «Ваші продажі виростуть через місяць»;
  • «заощадимо ваш час» та ін.

Аудиторія цінує гумор. Лаконічні римовані висловлювання про товари або послуги радують і мають:

  • "Не відставай - сайт просуй!";
  • «Замов пробіотик – порадуй животик!»;
  • «Купи фітнес-годинник і забудь про ваги!»;
  • "Якщо сайт літає, він клієнтів не розгубить!";
  • «Натискай швидше сюди – на тебе чекає твоя їжа!» та ін.

Щоб виділити Title та Description у видачі, використовують смайли та символи. Їх додають у текст заголовка та описи, копіюючи з таблиць емодзі. Їх можна знайти в Інтернеті.

Довжина Description від 140 до 160 символів, включаючи пробіли. Якщо текст більший, зайве відсікається системою. Іноді його складають за принципом телевізійного серіалу, щоб опис обривався найцікавішим. Користувач захоче дізнатися більше та клікне. Такий варіант підійде для статті у блозі чи інструкції. Однак, не варто часто застосовувати Description, що перевищує довжину, що рекомендується, – це може негативно вплинути на рейтинг. 

Визначити, який варіант Title та Description принесе більше переходів за посиланням, допомагає A/B тестування. Створюють по 2 заголовки та описи. Використовують різні формулювання, ключові слова та заклики до дії.

Привабливий сніпет підвищує CTR сторінки, що також впливає на зростання позицій і просування сайту в пошукових системах.

Увага: Google не завжди використовує вказані мета-теги!

Що, якщо заголовок у видачі та Title, вказаний на сторінці, не збігається? Коли система виявляє у мета-тезі помилки та невідповідність вимогам, вона замінює його варіантом на підставі змісту сторінки, тексту посилань та іншої інформації.

24 серпня 2021 року в блозі Google повідомлялося, що у видачі може використовуватися не Title, а H1 або інший фрагмент тексту. Автоматична заміна найчастіше відбувається, якщо:

  • допущено переспам ключовими словами;
  • заголовок ідентичний назві сайту, використовується шаблонна фраза або вказано "Без назви";
  • Title перевищує допустиму довжину. Тоді система залишає змістовну частину, а не просто обрізає зайві символи.

Однак, у більш ніж 80 % випадків Google використовує Title! Якщо заголовки осмислені і без помилок, то будуть у пріоритеті і стануть безкоштовною рекламою. 

Система показує посилання потенційним читачам блогу чи клієнтам інтернет-магазину. Це шанс спонукати їх до цільової дії, викликати приємні почуття та емоційний зв'язок із брендом. Добре знаючи свою аудиторію, вдасться вибрати відповідний стиль та слова.


Про автора - Вадим Стеблінський

Українська