ПН-ПТ: 09:00-18:00 (Київ)
Київ/Одеса (Україна):+38-098-887-05-49
Лос-Анджелес (США): +1-323-672-34-27

Ваша заявка успешно отправлена. Мы свяжемся с
Вами в ближайшее время.

Безкоштовна реклама сайту в пошуковій видачі! Йдеться про мета-тегах Title і Description – кодах HTML. За ним Google визначає тематику сторінки і розміщує її в результатах пошуку. Користувачі бачать текст мета-тегів як назва і анонс. 

Title і Description – відмінна реклама

Користувачі шукають відповідний їм матеріал в пошуковій видачі, переглядаючи заголовки. Складаючи Title з урахуванням потреб та інтересів цільової аудиторії, вийде її залучити. 

За Description користувачі оцінюють зміст запропонованих результатів в Google. Опис – можливість переконати їх перейти по посиланню. 

Чіпляючий правильний Title 

Тема – орієнтир для аудиторії, що відображається: 

  • в пошуковій видачі як велике синє назва посилання;
  • у верхній частині вкладок браузерів і закладок;
  • в посиланнях на зовнішніх сайтах.

Клікнути читача спонукає конкретне формулювання, відповідна його запитом. Тому, складаючи текст мета-тега, аналізують, які слова аудиторія вводить в пошуку. Title формують, починаючи з тематичних фраз. Якщо не зачепити користувача відразу, він може не дочитати до суті.

Довідка: текст мета-тегів вказують в спеціальних блоках конструкторів сайтів або в розділі «Сніппет». Програма переводить його в код для алгоритмів. Користувачі бачать текст в пошуковій видачі.

Title відрізняється від H1. Складаючи його, враховують такі рекомендації Google:

  • Тема відображає зміст сторінки. 
  • Текст не перевищує рекомендовану довжину в 60-70 символів, інакше він обрізається «на півслові». 
  • Чи не підійдуть шаблонні заголовки, коли змінюється лише одне слово – «Зимова куртка», «Зимова шапка», «Зимові рукавички».
  • Ключові слова застосовують помірно. Неправильно: «Професійний ремонт квартири, ремонт квартири в Одесі, ремонт квартири недорого». Правильно: «Професійний ремонт квартири в Одесі недорого».
  • Вказують назву бренду в Title для головної сторінки або розділу «Про нас». Його часте використання відволікає від змісту. У заголовках до сторінок товарів назва фірми ставлять в кінці, щоб спочатку користувачі бачили, який продукт пропонується.
  • Для кожної сторінки сайту стаціонарної і мобільної версії використовують унікальні Title, щоб система відрізняла їх один від одного. 

Іноді варто поекспериментувати зі стилем і використовувати легкий клікбейт – сенсаційний заголовок, якщо зміст дійсно повідомляє читачеві те, що обіцяє Title. Використовують цифри і слова, що відображають цінність інформації: «10 працюючих секретів …», «Повне керівництво по …», «Головний секрет успішного …» та ін. Тут важливо бути обережним, щоб не розчарувати відвідувачів. Політика Google забороняє використовувати сенсаційний текст, який вводить в оману. 

Description – інструмент реклами

Якщо мета-тег не вказано, система використовує частину тексту з веб-сторінки. Опис складають самостійно, щоб в декількох рядках зробити потенційним клієнтам вигідну пропозицію, зацікавити і показати, чому їм варто відвідати сторінку. 

У Description додають інформацію, корисну для аудиторії: 

  • відомості про наявність товару;
  • вартість послуг або продукції;
  • повідомлення про акції та подарунок; 
  • ключові характеристики товару; 
  • номер телефону для безкоштовної консультації;
  • графік роботи магазину; 
  • термін виконання роботи; 
  • заклик до дії: «Зателефонуйте», «Замовте товар і отримаєте подарунок», «Натисніть тут», «Купіть зараз зі знижкою» та ін.;
  • опис додаткових послуг, важливих для клієнтів. Наприклад, компанія, що виконує ремонт квартир, повідомляє,що передбачена прибирання приміщення після закінчення робіт.
Приклад вдалого сниппета у видачі Google

Реклама зачіпає почуття і обіцяє рішення проблем. В описі роблять акцент не на болі аудиторії, а на приємному і корисному результаті від співпраці:

  • «добудемо для вас модель, яку ви шукайте …»;
  • «Вам не доведеться переробляти»;
  • «Позбавимо вас від рутинної роботи»;
  • «Не доведеться переживати про …»;
  • «Подбаємо про ваш комфорт»;
  • «Лендінгем принесе прибуток через 2 тижні»;
  • «Доставимо замовлення через годину»;
  • «Ваші продажі зростуть через місяць»;
  • «Заощадимо ваш час» та ін.

Аудиторія цінує гумор. Лаконічні римовані вислови про товари або послуги веселять і мають у своєму розпорядженні:

  • «Не отставай – сайт просувається!»;
  • «Замов пробиотик – порадуй животик!»;
  • «Купи фітнес-годинник і забудь про ваги!»;
  • «Якщо сайт літає, він клієнтів не втратить!»;
  • «Натискай швидше сюди – тебе чекає твоя їжа!» та ін.

Щоб виділити Title і Description у видачі, використовують смайли і символи. Їх додають в текст заголовка і опису, копіюючи з таблиць емодзі. Їх можна знайти в Інтернеті.

Довжина Description від 140 до 160 символів, включаючи пробіли. Якщо текст більше, зайве відсікається системою. Іноді його складають за принципом телевізійного серіалу, щоб опис обривалася на самому цікавому. Користувач захоче дізнатися більше і клацне. Такий варіант підійде для статті в блозі або інструкції. Однак, не варто часто застосовувати Description, що перевищує рекомендовану довжину – це може негативно вплинути на рейтинг. 

Визначити, який варіант Title і Description принесе більше переходів по посиланню, допомагає A / B-тестування. Створюють по 2 заголовка і опису. Використовують різні формулювання, ключові слова і заклики до дії.

Привабливий сниппет підвищує CTR сторінки, що також впливає на зростання позицій і просування сайту в пошукових системах.

Приклади мета-тегів Title та Description

Увага: Google не завжди використовує зазначені мета-теги!

Що, якщо заголовок у видачі та Title, вказаний на сторінці, не збігається? Коли система виявляє в мета-теге помилки і невідповідність вимогам, вона замінює його варіантом на підставі змісту сторінки, тексту посилань та іншої інформації.

24 серпня 2021 року в блозі Google повідомлялося, що у видачі може використовуватися не Title, а H1 або інший фрагмент тексту. Автоматична заміна найчастіше відбувається, якщо:

  • допущено Переспа ключовими словами;
  • заголовок ідентичний назвою сайту, використовується шаблонна фраза або вказано «Без назви»;
  • Title перевищує допустиму довжину. Тоді система залишає його змістовну частину, а не просто обрізає зайві символи.

Однак, в більш ніж в 80% випадків Google використовує Title! Якщо заголовки осмислені і без помилок, то будуть в пріоритеті і стануть безкоштовною рекламою. 

Система показує посилання потенційним читачам блогу або клієнтам інтернет-магазину. Це шанс спонукати їх до цільового дії, викликати приємні почуття і емоційний зв’язок з брендом. Добре знаючи свою аудиторію, вийде вибрати відповідний стиль і слова.

Rating 5 / 5. 1


About the author - Вадим Стеблинский