🇺🇦 Ми працюємо: ПН-ПТ: 09:00-18:00 (Київ) Telegram Viber WhatsApp
Київ / Одеса (Україна):+38-098-887-05-49

«Ми забезпечимо вашому сайту місце в Топі пошукової видачі, збільшимо трафік, а разом з ним і продаж!» – обіцяють SEO-фахівці. Чи це правда працює? Як у будь-якого маркетингового процесу, у SEO є свої плюси та мінуси. Як, знаючи про них, провести оптимізацію так, щоб це дало очікувані результати?

Довідка: SEO (Search Engine Optimization) – комплексна робота над сайтом, щоб він відповідав алгоритмам пошукових систем. Тоді вони сприймають його як підходящий результат на запит користувачів і показують на першій сторінці видачі.

Продумана SEO-оптимізація сайту - Запорука того, що ваш веб-ресурс опиниться в Топі і його відвідає зацікавлена аудиторія. Декілька фактів за результатами досліджень:

Вплив поведінки користувачів на ранжування великий, на ньому ґрунтуються кілька сотень технічних критеріїв. Без SEO – різнопланового аналізу та всебічної роботи з веб-сторінками, не отримати місце у Топі.

Плюси SEO

  • З органічної видачі приходить зацікавлена аудиторія, оформляє покупки чи замовляє послуги.
  • Підвищується якість оформлення веб-сторінок та контенту на них, що приваблює користувачів Інтернету.
  • Завдяки SEO сайт стає авторитетним для аудиторії: 85 % користувачів звертаються до результатів органічної видачі, а не рекламних оголошень вгорі сторінки (дослідження Ignitevisibility).
  • Охоплення аудиторії не поступається показникам рекламних кампаній.
  • Реклама: у блогах та на інших ресурсах залишається багато інформації про сайт. Це додаткове джерело трафіку.
  • На різних етапах роботи над оптимізацією веб-ресурсу поступово збільшується кількість відвідувачів та зростає довіра до нього.
  • Результати від SEO можуть зберігатися надовго, залежно від засобів та способів, що застосовувалися.
  • Вкладення на старті оптимізації – це менші витрати, аніж постійна оплата реклами.

Мінуси SEO

  • Всі очікувані результати просування з'являються через 4-6 місяців.
  • Чи буде веб-ресурс у Топі залежить від відповідності алгоритмам та вимогам пошукових систем. Вони часто змінюються, з'являються фільтри, які відстежують сторінки зі застарілими методами просування та пред'являють штрафні санкції.
  • Висока конкуренція: багато хто працює над якістю веб-ресурсів, тому за місце в Топі доведеться поборотися.
  • На поступ впливає те, як поводяться користувачі на сайті, як довго на ньому залишаються, чи роблять переходи по сторінках, заповнюють і відправляють форми і роблять покупки.
  • Потрібні витрати: на SEO-фахівця, аналітика, веб-розробника, копірайтера, на софт та SEO-інструменти. Якщо освоювати оптимізацію самостійно, потрібно вкласти чимало коштів та витратити багато часу лише на навчання, не кажучи про налаштування свого інтернет-ресурсу.

Як оптимізувати веб-ресурс з огляду на мінуси SEO

Звернімо увагу на два фактори з багатьох, які значно впливають на ранжування: поведінка користувачів сайту та його відповідність технічним вимогам пошукових систем. Вони мають мінуси, з якими потрібно ретельно попрацювати, щоб звести їх вплив до мінімуму або звернути в плюси. Це допоможе швидше адаптувати веб-сторінки під пошукові алгоритми.

Залежність від поведінки користувачів на веб-ресурсі

Здавалося б, неможливо вплинути на те, чи відвідувач буде активним на сайті. Однак, за допомогою SEO можна багато зробити, щоб він не пішов до конкурентів і здійснював цільові дії на веб-ресурсі. Кожне заповнення лід-форми, перехід за посиланням чи оформлення покупки – це «очко» на користь авторитетності веб-сторінок для пошукових систем. За статистикою, 69 % користувачів кажуть, що вони швидше за все куплять товар або замовлять послугу, якщо лендинг або інтернет-магазин відповідатиме на їхні запити. На веб-ресурсі має бути все, що шукає відвідувач:

  • Продукція та послуги з описами «для людей» або цікаві та корисні статті, якщо це блог.
  • Розгорнуті відгуки, а не просто «товар відповідає опису», відповіді на запитання,
  • коментарі читачів.
  • Швидкий зворотний зв'язок, підтримка користувачів.
  • Привабливий дизайн, зручна навігація, що стимулюють заклики до дії. Для визначення кращих варіантів можна застосувати A/B-тестування.
  • Зрозумілі та максимально короткі форми для заповнення.
  • Вигідні пропозиції: акції, знижки, подарунки та ін.
  • Обіцяння чогось нового та цікавого для відвідувача, щоб він відправив сайт у закладки браузера та заходив туди частіше.
  • Все це передбачає всебічну ретельну роботу з веб-сторінками. Результати від SEO залишаються надовго і стабільно працюють на просування у Топ природним шляхом – сайт стає популярним, тому що він подобається людям.

Технічна відповідність вимогам пошукових систем.

  • Потрібен постійний аналіз мінливих пошукових та комерційних алгоритмів, щоб вчасно адаптувати сайт під них. Для різних завдань SEO існує понад 30 сервісів та програм.
  • Залежно від результатів аудиту проводять такі «технічні» роботи:
  • Структура веб-ресурсу організується так, щоб її могли читати пошукові роботи, для них створюється карта сайту, внутрішня перелінковка між сторінками.
  • Формується семантичне ядро відповідно до передбачуваних запитів.
  • Створюються посилання сторонніх ресурсах.
  • Проводиться робота з ім'ям домену.
  • Оформляються URL, теги, сніпет, заголовки та ін. Елементи, що впливають на ранжування.
  • Створюються відповідні унікальні тексти, оптимізовані ілюстрації та відео-контент. Їх потрібно регулярно публікувати та оновлювати, щоб сайт сприймався пошуковими системами як діючий.
  • Ресурс адаптується до мобільних пристроїв.
  • Усуваються помилки HTML та ін.

Для того, щоб сайт був максимально адаптований під пошукові системи та потрапив до Топу, потрібно вирішити понад 200 завдань з оптимізації. Тоді вдасться взяти максимум від можливостей SEO та звести до мінімуму вплив недоліків.


Про автора - Вадим Стеблінський

Українська